15 September 2014

Panik

Salam..
Ada yang bercuti?? selamat bercuti..hari ni aku bekerja.....semangat....dan sepatutnya pagi ni....aku bercerita kisah lain....tetapi pagi² dalam perjalanan ke pejabat....berlaku peristiwa yang betul² membuatkan aku teringat²....aku hanya manusia yang lemah ...dalam keadaan tertentu..dan hingga kini aku rasa amat bersalah....

Setiap kali rutin nak keluar rumah...dari dulu² lagi..memang aku akan melangkah kaki kanan dan amalkan ayat kursi dan doa keluar rumah...tetapi apa yang berlaku jika berlaku pun semuanya kehendak Allah....kita manusia hanya merancang..tapi Allah tentukan.....aku juga selalu berpesan kepada suami aku sendiri......tapi bila kita amalkan dan jadikan tabiat...In shaa Allah.....umpama solat 5 waktu....wajib kita lakukan..doa ini juga kita amalkan tanpa kita sedari...mesti automatik..keluar rumah terus baca... 




Hari ni aku berdetik..mesti kereta kurang...sebab cuti sekolah....so aku pula santai²......bila drive.....laluan biasa.di lane tengah..dan bila aku menghampiri flyover u-turn ioi mall menghala  ke pusat bandar puchong...aku dengar laluan kanan brekk dengan kuat....kereta tu langgar pembahagi jalan kanan...dan bayangkan di depan mata aku dengan kereta aku terpaksa brek mengejut seolah menerima saja jika pemandu melanggar aku...kereta tu berpusing²....mmg dekat sangat² dan kereta tu melanggar divider kiri pula..antara jalan pusat bandar puchong dengan highway....kemudian melambung........habis barang² yang berada diseat sebelah aku pun tercampak...

Apabila kereta tu berhenti....aku nampak pemandu masih berada ditempat pemandu....aku sangat terkilan...aku rasa pulak tidak bertanggungjawab...sebab kaki aku ketar...aku xberhenti..aku teruskan pemanduan...tidak melihat keadaan pemandu tadi ataupun call talian kecemasan...tapi sepanjang perjalanan..aku menangis...aku takut + panik .....kenapa dan mengapa aku tidak membantu..aku call husband....aku ditegur....sekurangnya aku kena call talian kecemasan..tapi dia pun cakap perlahan..dia faham aku tertekan....aku kena belajar bertenang....

3 ulasan:

Unknown berkata...

ALHAMDULILLAH...
u takde apa2 kann
inshaallah

AisNy berkata...

Syukur, awak tak cedera. Bila panik, kita ada kalanya terlepas pandang dan tidak terfikir untuk membuat perkara yang sepatutnya. Bergantung juga pada keadaan, ketika itu awak kan sedang memandu. Bila memandu, mana boleh guna hand phone.

NrlAidaHml berkata...

Alhamdulillah nasib baik akak tak apa2 ..memang kalau dalam keadaan tertekan n terkejut, kita memang tak boleh nak pikir pape kan..semoga Pemandu tu pon tak apa-apa dan selamat..Amin!

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015