27 Jun 2015

Sembang Sekejap

Salam Ramadhan...

Wah..lama benar x menulis di ruang muka buku ini...kesibukan melanda...walau kadang kala boleh je nak sembang2....tapi sejak menjak xde maid ni....masa adalah terhad...nak kena susun jadual semula...sebab di rumah mmg xsempat nak menulis...balik keje bulan puasa paling awal pun jam 6 petang..lepas berbuka...mengemas...paling lambat jam 10 kena tido..tapi malam ni weekend kan....rileks la...

Sejak tak de maid..kadang ada juga bisikan syaitan nak ambil maid semula..tapi fikir-fikir balik...boleh buat..boleh buat...bertabah la untuk kuatkan hati dan semangat...everyday mesti kena gosok baju..lipat kain..kalau tidak..alamatnya..menggunung la kain tu....dah setiap hari jam 6 pagi hingga 6.30 mmg kena urus kain..yang mudahnya lepas basuh mesin...terus masuk dryer..tak perlu nak sidai kain..cuma baju sekolah je la kena cuci tangan..warna putih kan...6.30 pagi kena urus Iyyan dan Ayyil untuk ke sekolah dan taska...paling lambat jam 6.55 pagi kena hantar Iyyan dan Ayyil...mahu tak bersilat...nak usung beg sekolah agama..sekolah kebangsaan..beg taska Ayyil..

Yang kesian pada pokok-pokok kesayanganku....sedih rasa.....tunggu la..nak buat tanaman semula....hhuhuhuu

Dan alhamdulillah bulan May dapat APC....rezeki Allah berikan ...Husband pun naik pangkat...Aku je pangkat xnaik2...xpe...asalkan gaji tetap naik....syukur...nak duit lebih pandai-pandai usaha sendiri..



Ada yang tanya dulu... aku berkhidmat di  SPR....Alhamdulillah.suasana seronok dan bekerja dalam teamwork yang hebat2....aku ramai bos...sejak salah seorang bos aku kembali ke Rahmatullah sewaktu pulang dari bertugas dari PRK permatang pauh terasa kehilangan...sehari selepas tu projek seliaannya selesai..semoga arwah ditempatkan disisi orang yang beriman.

Aku rasa nak buka balik kotak lama...terjumpa sekeping nota ni...dari bos department masa kerja bank dulu..Ng Mae Yin..dulu aku direct dengan bos Ellen selepas bos melayu resign...kira bos Ellen dan Head Department adalah Mae Yin..masa tu...Ellen resign selepas kahwin....kemudian Mae Yin nak berhijrah ke Australia.. Kebetulan aku pun ambil keputusan sama...x tahu la bubar ke department tu..coz sekarang dah jadi cimb bank..



Hampir 10 tahun berlalu.....walau hanya sekeping nota ini...namun ia amat bermakna....bukan mudah sebenarnya....dulu aku ada berbalas email..tapi sejak masing-masing ada anak...dah sepi...namun dalam hati tetap ingat...Mae Yin mmg seorang bos yang baik... Alhamdulillah ..walau sebelum Ellen aku ada bos melayu...yang makian itu makanan aku..namun aku tetap jaga kerja...Aku berterima kasih pada dia..Mana mungkin aku berada di sini..Mencari hikmahNYA.....Bersyukur dan bersangka baik sentiasa....


Tiada ulasan:

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015