04 Ogos 2017

Salam Jumaat

Salam Jumaat...

Sekejap je masa berlalu..tup..tup dah Jumaat...Ahad - Khamis akan outstation ke Penang..Masa nak bagitau suami tu..antara nak dengan x nak..sebab x sampai hati.. semua urusan anak..pagi, petang mmg akak uruskan ..nak memudahkan suami..lagipun sejak bertukar ke Putrajaya mmg bertugas luar kawasan selalu bagi peluang pada orang lain yang berminat..hehehhehehe

Tup..tup...bos bagitau nak ajak g sabtu...serba salah nak jawab....puas fikir mcm mana nak jawab dengan bos..sebab Isnin bertugas rasmi..kalau ahad, akak redha.


So..alhamdulillah...bos ok pegi ahad...Jika ada penganti pun..ok..xkisah sangat..harap next week ok la semua urusan anak² nak ke sekolah...huhuhuhu...
Bukan mudah sebenarnya..dalam kerjaya keutamaan mmg kena diberikan jika berkepentingan untuk berkorban namun kita sendiri perlu balance.

Ada orang bersungguh² dan cuba memberikan yang terbaik..namun bos pandang tak pandang je...kalau hantar paper untuk dibentang...pandang x pandang je...tapi ada orang ampu dan kuat membodek..cepat je naik..eh...tapi ni xde kena mengena dengan keadaan akak..tapi pengalaman dan cerita teman² jer ni..kat tempat lain..xde kena mengena tempat akak..tempat akak ok..

Ada satu kisah..sebab berkait rapat juga la...sebab orang yang kena tu pun kenal..bos dia pun kenal..pernah jumpa..pernah sembang mcm²..bila dia buat pada hamba Allah ni...effect nya banyak juga...sampaikan satu ketika bosnya kata..better cari kerja lain..kalau keje govt boleh la tukar jabatan..tapi kalau swasta yang bertahun²...bukannya setahun jagung..itulah nasihat paling bodoh apabila dalam teamwork, masing² menjaga periuk nasi sendiri...

Dulu pernah pengalaman keje dengan seorang pengarah yang hebat..sungguh hebat..namun memilih bersara awal...sayang sekali...pandai keje..pandai susun program..projek²...banyak jalan...tapi ada la yg mcm² ni...dapat naik pangkat gantikan pengarah lama..tapi tup²..lama² sendu dan sayu je segala program  ...sebab pangkat dan jawatan semua boleh pegang..tapi dalam menjalankan tugas..tak semua mampu memikulnya.

Sambung cerita hamba Allah ni bila dengar cara dan perbuatan tu..mmg sakit..tapi tup..tup bos nya di uji...sakit..teruk..
Dengan rendah diri juga wasap dan mendoakan yang terbaik buat dia...sebab apa² perbuatan kita berkait rapat dengan emosi..Emosi sering mempengaruhi kita...benci..suka...dendam..
Namun sebaiknya memaafkan dan mendoakannya...tak semua mampu membuat dan menghadapinya lebih² lagi bila disakit, tapi percayalah, dengan memaafkan hati kita lebih tenang dan senang.


2 ulasan:

mamapp berkata...

Salam kenal Dari mama

AisNy berkata...

Kerja yang kita seharian tu adalah ibadah, jika kita lakukan dengan penuh keikhlasan tanpa ada niat sanpingan... Apa pun, perlu ingat dan tanam di hati, rezeki adalah milik Allah...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015