28 Mac 2014

Kid'z Paradise-----------> Mines

Salam...

Salam Jumaat...hari ni cuti..coz cuti sekolah..Iyyan tanya..mama...cuti sekolah duk rumah jerr...Ok la...nak balik kg....dah tok ki dan tok wan ada kat sini....mmmmm.. namun esok ayah dan mak aku nak balik Dungun dah...ayah aku tetiba dia nak balik....dia kata rindu sangat dah kat kampung...temujanji 7hb kat ijn ni..harap² dia datang....walau dia mcm berat....aku dan adik beradik xnak paksa dia...biar semua keputusan dia buat dan aku hormati...cuma aku pujuk² juga....

Btw...memandangkan hari ni hari jumaat...sekejap je la...sebab nanti husband  nak kena g semayang jumaat....dari semalam....dah xsabar...bukan aku tau...budak² nak g mines...sebab terbaca entry lieya pasal kidz paradise...so plan datang mines ...lagipun dah lama xjejak mines....awal pagi jam 9.45 dah gerak ke mines....parking pun bersepah dan xpayah nak pusing²....so...mmg sampai terus ke sana..


Sampai sini..lega...orang pun xramai... terus beli pakej RM150...untuk setahun....8x


Ingat...bawa stokin siap²..masa aku pesan pada bibik..dia xnak pakai...aku bgtau bawak je....sampai sana...konfem kena pakai..



Budak kecik ayyil ni...semangat dah....dengan beg² lagi...padahal bawa beg kosong...kik...kik...


Bila buka FB..xsilap ada 1 cawangan kat Klang.....nak tahu...tgk FB Kidzparadise...hehheheheh

 
Tempat simpan barang dan kasut....aku..husband..bibik..Iyyan dan Ayyil...dah 5 pasang kasut...ada sorang je datang awal....so....puas la...Iyyan dan Ayyil selama aku temankan sejam main kat sini......main puas²...


Flyers...so boleh pilih nak yang mana satu...Nak sambut birthday pun boleh...

 
Bersungguh la si ayyil ni main.....aku dulu main pasir betul.....dengan ada cacingnya.......zaman dah berubah..kalau dulu aku main pondok²..main masak²..ambil tempurung...isi daun....sekarang dah xde....

Iyyan pun bukan main.....suka la tu......dengan aku sekali main pasir..hahhahaha...

Macam² gaya.......suka benar....

Biar main puas².....selepas sejam aku temankan...aku suh bibik temankan budak²...sebab masa terhad...aku nak g jualan buku..Big Bad Wolf...mula²..mcm...xnak la.....sebab nak bawa kotak isi buku...dah pusing²....aku kan mudah terjebak sikit bab membeli ni.....dah pusing²..xleh tahan....hehhehee

Aku g sana duduk pusing² sejam gak....kemudian kena cepat²..sebab husband nak g solat jumaat....so...terus g kat masjid Taming Sari..sementara aku tunggu solat jumaat..aku..dengan anak² dan bibik g makan sekejap...sebab panas barangkali...ayyil ni buat perangai...

Nasib orang xramai....makan cepat²...tapau untuk husband.....rupanya area sini dalam catuan air...lepas siap makan dan husband sms suh ambil kat masjid....dia citer....kena tunggu air sampai baru boleh amik air semayang...balik dari sana.....Puchong terus gelap dan hujan membasahi bumi.....lebat jugak hujan..alhamdulillah...sampai sebelum hujan..kain di jemuran.....hehehehhe

Dan ini lah hasil tangkapan.....hehehhehehe..ntah bila aku nak baca buku²....yang order mph online lagi....tu order senyap²..sebab aku kalau minat dengan tajuknya....sehari boleh habis baca...


So..kalau ada tempat² menarik yang dicadangkan.....hehhehehe....bagitau la... boleh datang bawa anak² ...sharing is caring kan..... :)

2 ulasan:

NrlAidaHml berkata...

Wahh bestnya pergi sini..aida pon ingat nak pergi sini jugak tapi tak berkesempatan lagi..huhuhu...tengok orang pon tak ramai,memang puas je tengok Iyyan n Ayyil main..Sonot!!

AisNy berkata...

Menarik jugak tempat nie...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015