17 Ogos 2015

Sembang

Salam...

Baru ada kesempatan nak menulis..kesibukan melanda...keje di opis..keje di rumah tak pernah habis-habis... Alhamdulillah...dah selesai Syawal...weekend penuh sana sini orang jemput..sampaikan ada yang terlepas...dek kepenatan....hanya wasap pengganti diri....tu pun...tetamu yang nak datang ke rumah..aku ikut time tetamu...dan sesuaikan dengan masa undangan yang diterima..sebab kena mendahului tetamu juga yg ingin datang berkunjung..

Sedih juga aku..sebab sahabat baik aku kehilangan ibu tercinta di bulan syawal...kemudian kawan aku juga di sahkan kanser payudara.....Alhamdulillah sempat aku meluangkan masa untuk bersama mereka...Adik aku juga dah berpindah...sebelum ni ada orang yang menjaga ayah dan emak kat kampung..now tinggal berdua je....sejak ayah potong kaki akibat diebetes....mmg agak sukar nak bergerak...setiap hari call....dengar suara pun jadi la... 

Sekarang dah mengantuk...beria tadi nak bawak balik keje....siapkan..esok terus email bos..kawan aku nasihat...xpayah bawak balik keje...buat je kat opis...terus xjadi...simpan balik atas meja...luang masa dengan anak-anak....si ayyil ni tak tido2 lagi...iyyan dah belayar dah...kdg budak ni terlebih pandai....bila suh tido...menjawab " mama ni..asyik paksa org tido...dia tak tido2......so...kena la tido juga.....ehh eh..alasan....dah ngantuk tu..cakap je la kan...hahahhahah...nak suh anak tido...aku dulu tido nampaknya..

Nanti datang aura semangat membara...sambung menulis lagi k...

2 ulasan:

NrlAidaHml berkata...

Akak..rindunyaa kat akak..huhuhu..Innalillah wa innalillah hirojiun buat sahabat2 akak..semoga mereka semua tabah..Amin!Aida pun tak berkesempatan nak manfaatkan syawal ni..penuh je weekend..huhuhu..ingat nak beraya ke rumah akak pun tak berkesempatan..huhuhu..nanti kita bertemu lagi ye kak..

AisNy berkata...

Sebaik-baiknya, kerja di pejabat saja... Tak perlu bawa balik ke rumah... Tapi, bergantung pada nature kerja juga... Macam teman nie, kadang-kadang bila ada issue atau mengejar date line, terpaksa juga bawa balik kerja ke rumah...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015