10 Jun 2014

Hana

Salam...

Sekarang ramai student U dan mula pakai kereta..dulu aku naik bas turun bas....naik bas mini...kemudian tukar kat seksyen 2...begitu la..nak balik kampung pun naik bas....tapi sekarang zaman berubah...mak ayah mampu beli lebih dari 1 kereta....mcm rumah aku kat Dungun..budak uitm sewa....masing² mampu sudah memandu waja...satria neo....triton pun ada...ke kelas....zaman motor dah berlalu...

Aku mampu pakai kereta pun bila mula keje....wira tu la jasa aku....dari mula....sampai sekarang...kalau orang pinjam kereta aku...bila guna balik...aku dapat rasa kelainannya...betapa aku jaga dengan penuh kasih sayang..hahahhaha.....masa belajar dulu...aini kakak aku banyak sponsor...dapat ptptn...tapi duk shah alam...sewa flat tingkat 5 dah RM600....makan habis jimat dah....nak jimat lagi...pose....errr..aku pernah...nak jimat punya pasal..isnin sampai kamis puasa.....

So....bila bekerja....aku ada 2 adik....sorang lelaki..sorang perempuan...hana....sapa anak bongsu untung sikit kan....time hana ni....jadi menurun pada aku pulak banyak sponsor dia...adik lelaki dah kawin..xpe...hana sorang...sebab dia special sikit....ingat aku dah bongsu perempuan....rupanya ada lagi.....ingat lagi tahun 1990 ke 1991 hana lahir..mak aku mengandungkan dia....nurse siap sound..."makcik jaga cucu dah la...xpayah beranak² dah....masa tu umur 42 rasanya...aku pun xingat......dulu kan standard la...kejam sikit....kata²...berbisa.

Tapi hana ni lain sikit..kelahiran dia murah rezeki...alhamdulillah..perangainya lain dari anak bongsu.....dia suka duk asrama....dari form 1-5...duk asrama....aku ingat lagi selepas pmr..mak aku suh dia minta tukar mrsm terengganu...sebab weekend boleh g jenguk...sekali dia mohon melaka atau taiping..tup tup dapat taiping....dia seronok kemain...mak dan ayah aku sedih je......aku  la jadi mangsa...kena urus g ambil.hantar...

Kemudian lepas spm..dia nak sambung luar negara..mak aku xbagi.....dapat upm...ok dah...dekat dengan kakak² dia ni ha.....dapat lagi biasiswa jpa...aku suh datang rumah pun...weekend bz..manjang...ada kem la...kem ni la...tapi....yang untungnya hana....banyak dia dapat....mula² masuk u...aku xbagi bawa kereta..naik la bas...g kelas - asrama....aku pun naik bas....bila tahun akhir....baru la....bagi kereta..tiap² bulan...bil hp pun aku bayarkan....dulu insuran aku bayarkan...tapi aku dah stop bayar...sayang jugaa.....

Kini...hana dah nak habis study.....final year....aku seronok....nak tukar nama bil hp...biar dia bayar sendiri la pulak...dan semalam....jam 3.30 dia call aku....."k.nor...tlg k.nor.....aku ni "apedia? "kereta xleh start k.no....pulak....aku pun sound "dah pandai memandu kereta.....pandai² la tgk......pandai pulak dia call aku...dalam ramai²........sebab aku xsampai hati sikit dengan adik beradik....kalau aku keras pun...hujung² aku mengalah....aku agak bateri.....aku pun google...jumpa Ahmad Bateri . Bagus la..kalau mana² ada masalah bateri..boleh call dia..aku call minta diskaun...alasan student..sebab membayarnyaaa akuuu....huhuhuhuhuh.....aku ada plan lain nak guna duit...Allah kata tu rezeki Ahmad....xmengapa...

Jam 4.30 En. Ahmad datang..test bagai..dan tukar bateri....ada bagi resit...aku rasa better mcm ni...sebabnya....kalau aku nak g kedai..cari bateri...aku kena pusing....kena cari parking...minyak lagi...baik call je En. Ahmad..caj extra RM20 berbaloi la....apaaa ingat nak free ke...dia pun datang naik kereta....ada jaminan setahun...dia ok je....amboi mcm promosi pulak.....servis bagus...harus lah....kita puji...dah setel...En.Ahmad msg..update..bateri dah tukar....legaaa la....aku xpayah kuar opis....xpayah tukar bateri di tengah panas..call je...semua pantas di hujung jari....

Ok la aku nak g lunch kat laman perdana ni....padahal bekal makanan untuk lunch ada....tapi nak jumpa customer punya pasal...g minum² ..sembang²....




Tiada ulasan:

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015