05 Jun 2014

Kisah Cinta

Salam...
Semalam 4 Jun..adalah ulangtahun perkahwinan yang ke-9....xde la gi mana² pon....aku plan weekend la nak buat program..tapi memandangkan puasa xlama lagi...husband aku asyik kena outstation hari ahad kena pegi kedah before puasa ni...so...aku xboleh plan..

Kisah percintaan aku dengan husband adalah secara kebetulan...dulu masa keje bank selalu bz....pegi pagi..balik malam....rumah hanya tempat tido...mana nak bertemu calon...dulu sabtu keje...ahad aku mmg rest betul²..xboleh ganggu...penat sungguh..so...bila life mcm tu..Ellen salah sorang bos jugak la...tanya aku..nape aku xde nak sosial..keluar...dating...xde boyfriend....sebab aku selalu balik lambat sama² dengan dia..orang lain at least ada la jugak seminggu tu...balik awal g dating..tapi aku tidak..dan dulu kawan husband pernah tanya dia...."ko ni dah ubah taste ke? " sebabnya??...aku bertudung....yerr...dulu suami xminat perempuan bertudung...maklum la...belajar luar negara masing²...namun hati manusia milik Allah...sebagaimana aku menerima dia seadanya....dia pun kena terima aku seadanya...jgn menilai seseorang dari luaran saja....kerana aku pun banyak kena belajar...kadang yang tak bertudung lagi bagus ilmunya...tapi itu Allah saja yang tahu...

Bila dia bagitau nak suh aku berkenalan dengan husband...aku just ambil nombor tel....tapi aku xberani mulakan...sebabnya jarak usia jauh sangat...takut gak...ntah² suami orang ke..tunang orang ke...aku sentiasa was²....tapi Ellen ni asyik la duk push aku....kalau x..dia nak uruskan..dan dan.....aku cakap..xpe..xpe...aku uruskan...aku beranikan...dan g dating...carrefour wangsa maju....dulu aku duk seksyen 10..wangsa maju..so..yang terdekat kat sana la...tahun 2004..

Aku dah la pemalu..rupanya dia lagi pemalu...jadi aku berani la sikit....hahahhaha....dan aku bersyukur..sebab dulu² aku frust putus cinta dengan ex bf...namun Allah pertemukan aku dengan orang yang lebih baik...aku berterima kasih juga pada ex bf....sebab selepas putus cinta aku banyak berubah......kdg tgk kepada latar belakang family..berbeza...cuma aku terkilan pada ex bf aku tu..sebab dia tuduh aku mcm²..mcm mana aku nak tahu kalau ada perasaan tak puas hati pendamkan saja..bila nak marah.satu² diungkitkan..terkejutt aku..punyalah simpan dalam hati banyak sangat....percintaan jarak jauh susah sikit...aku kat sini ..dia kat JB...walau sama daerah dan rumah dekat je kat dungun...tapi aku xpernah jumpa....maybe aku pun dah xkenal dia....

Siapa sangka....aku dari KL ke JB..transit di melaka..kemudian ke Taman Universiti skudai.....semata²....aku nak jelaskan....satu²...ingatkan dah kenal aku...rupanya belum lagi......aku berterima kasih juga pada dia...sebab banyak benda yang belajar...psikologi...mcm kak ros cakap sampai sekarang aku ingat..katanya "raihan...kami dari family yang bercerai-berai..perasaan kami mmg lain...xsama..dari situ....aku belajar.....hati dan perasaan ...kadang mengalah bukan membuatkan kita kalah...asalkan hati kita tenang...belajar banyak sabar...apa pun berlaku ada hikmahNYA...itulah pengalaman kehidupan..

Btw....selasa 3 Jun dapat perkhabaran sedih buat sahabat baikku..atas pemergian suaminya yang tercinta kerana kemalangan jalan raya....aku mcm terkedu sangat...sebab aku selalu jumpa juga husband nya hantar ke pejabat... Buat k.tee...semoga tabah dan arwah ditempatkan disisi orang yang beriman..




2 ulasan:

mia izzati berkata...

selamat ulangtahun kak.. moga kawan akak tu tabah ye..

AisNy berkata...

Happy Anniversary... Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat... Hubby awak and teman agaknya sama-sama pemalu :)

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015