06 Ogos 2014

Lazada

Salam...
Entah kenapa penyakit aku yang jarang² datang...bila datang...baik aku jangan duduk depan pc....Bahayanya bila kuatkan semangat...alih² minda aku teringat².....Aku sebenarnya nak cari alternatif...sebab sampai rumah je..Iyyan hanya nak dapatkan handphone aku....so..bila ada wsap/msg masuk mmg before tido baru boleh baca...sampaikan ada kawan aku terasa...asyik xnak reply msg...

Bukan begitu...hp bukan sentiasa disisi aku bila di rumah....kat opis ye....xsampai 5 saat baca..dalam 30 saat aku dah reply...paling tidak pun aku hantar gambar smiley...walau ada ipad/xbox/ps2 kat rumah hp aku juga dicari...so...ada la penghasut bagitau jika nak cari hp murah..buka la Lazada..berbaloi²....aku pun termakan hasutan...nak beli hp je..nampak yang lain....add on skali...


Akhirnya aku terbeli powerbank...USB ...aku citer kat jue..ia² nak jumpa aku...nak tgk hp...dah sampai...aku g tempat dia...tunjuk hp...dengan barang² lain...kebetulan ada pulak member lain....aku citer²..aku pulak buat hasutan.....so...diaorg pulak membeli...USB je..tapi bila below rm100 ada shipping....aku mmg niat nak beli Thermo Pot...tapi xde la urgent sangat pun...boleh je beli bulan depan...tapi dah alang²..aku membeli la lagi....


Review aku servis Lazada mmg cepat..setiap ada pergerakan akan dimaklumkan melalui email..malah pada hari penghantaran akan dihubungi...aku mmg ambil risiko membeli brg² gajet online...kalau baju ke...tudung ke..xpe la lagi..tapi aku fikir... 1st & last...

Setakat diterima ok lagi...lenovo A316 tu pun..harga rm155 je..tapi dari china...aku tgk lain² harga selepas survey itulah yang termurah..ada akak aku jumpa dia bgtau dia jual hp murah lagi..tp xde waranti..pulak dah....bila nak install game..ada error...498 jika xsilap aku...puas aku google nak cari jawapan..2 jam mencari..last² aku baru nampak komen..nak install kena cari  sdcard..max 16gb...so..ptg ni aku nak singgah la mana² tempat..ioi ke..8gb cukup..selagi xberjaya...aku kena usaha..jika lepas 6 bulan..xde masalah berkaitan semua produk yang dibeli.....baru aku akan gatal tangan klik website Lazada lagi...harap² Iman aku kuat sebelum tempoh 6 bulan......


3 ulasan:

NrlAidaHml berkata...

hehee..betul kak kalau shopping online ni dia akan jadi addicted..bahaya sungguh..tapi HP tu memang murah..aida pon tengah berkira-kira nak beli kan Aqil satu..memang sengsara sebab Aqil sama dengan Iyyan..asyik nak bukak youtube tengok kartun..nasib baik ada tablet tapi daddy dia nak pakai jugak..susah kan..tu yg tgh meng usha jugak ni..hehehe

AisNy berkata...

Ok la tu... Kalau setakat nak berface book dan whatsapp... Kalau banyak apps, silap hari bulan HP akan selalu hang pulak...

Lynn Abd Latib berkata...

Aku pun nak cari hp murah2 jgklah satu..tq for info

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015