18 Julai 2017

Memandu

Salam,

Alhamdulillah..minggu ni dan minggu depan adalah minggu bz.kesibukan bersambung dengan weekend jemputan rumah terbuka..pancit rasanya..8 jemputan rumah terbuka..hanya 3 yang mampu hadir....rumah ke 3 pun minum air dan makan buah je..sungguh xmampu...ahad pun satu rumah je..sebab ahad dah set masa kena siapkan iron baju seminggu...uruskan segala persiapan anak² nak hantar taska, tadika, transit..Jika masa berkenaan diambil...terpksa la akak gantikan semula masa yang diambil setiap hari 15 minit ..

Btw ..hari ahad hari tu terbaca 1 artikel..pasal pemandu yang memandu di putrajaya....


Sebenarnya selepas 14 bulan dan masuk semula bekerja ke Putrajaya semasa memandu tu..memang rata² ramai yang melanggarnya..kadang sampai terkejut..bukan setakat sebuah kereta yang lepas...3  - 4 buah kereta..yang mengadap lampu hijau beberapa saat ni..gerammmm je...akak lerrr....sebab nak menunggu kereta yang langgar lampu tu lepas..so..sepatutnya kita dapat jalan..dah terpaksa menunggu lagi...

Kadang ada tempat yang statistik kenderaan ciput je..tapi kena menunggu dipersimpangan lamaaaa....Yang pasti kalau nak ke kiri..silalah belok jika tiada pejalan kaki atau kenderaan...

Apa pun, kita kenalah berhati-hati di jalan raya tak kira di mana kita berada..Hormat-menghormati sesama kita..


1 ulasan:

norhidana miswan berkata...

tak booleh baca la artikel tu kak.... tp kadang mmg ada trafik light yg cpt sgt... kadang baru lps 3 ke 4 kete dh tkr balik merah... sedangkan belah lain lama lak bila hijau...

dpt lak jns yg lambat ... baru satu kereta dh merah mmg naya

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015