28 Januari 2015

Sapa Salah

Salam...
Sekarang nak menulis pun ikut ada masa..nak curi masa pun dah xsempat sangat..Btw..last sunday..jalan² pegi summit...pegi jam 11 aku g jalan dengan husband dan anak²...by jam 2.00 petang diaorg balik...aku g seminar....kemudian dengan aini kakak aku....habis seminar dah hampir jam 5.30 ptg..so..tgk jalan mcm jem...aku pun ke seberang.....call tunggu husband...

Pastu ada sekumpulan....pejalan kaki....lintas jalan...seberang je...memang nak cepat kan...sebab nak kejar bas kat bus stop tu....tetiba jalan menghala ke kesas dan usj bergerak.....kalau aku pun tgh memandu...sure nak kejar traffic light....situ tahu la jem mcm mana....harap ahad je ok..kalau x....sabar tahap gaban la...jem..

Then...dummmmm...dengar...kereta viva kat tepi depan mercedes tu break mengejut... orang melintas tu berlari....nak elak langgar orang...mercedes tu pun xsempat break...padahal xde la laju mana pun....mungkin dia xsangka viva nak break mengejut....terus cium viva....mercedes tu ke tepi dan discuss dengan viva...yg lintas kaki tu....berlari kejar bas..naik bas..dengan muka selamba....so..sapa salah??

 
Jejantas dah ada tu..guna je la...anggap je la exercise naik tangga...malang tidak berbau..

2 ulasan:

norhidana berkata...

bukan ke ada jejantas atas tu je kak.... kadang tak blh nk salahkan kete jgk bile kite sendiri lintas tanpa tgk kiri kanan tanpa pikir kete yg tgh bergerak... yg lintas kejar bas selamat gitu je sedangkan kete tuh kene gi bengkel

AisNy berkata...

orang yang tak sayang nyawa... elok biar je kena langgar...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015