23 Februari 2015

Balik Kg

Salam...

Wah...lama benar aku tak menulis ...mmg xsempat satu..sekarang ni dah berpindah opis...suasana baru...hari baru..aku je yang haru biru....hehehhee...

CNY aku balik kg...semalam balik kl...yang bestnya...highway ....keluar je exit kuala dungun..ehhh..dah ada di kampung...xpayah nak menempuh 2 jam perjalanan dari jabur...tapi semalam...aku gigih balik awal pagi...tapi...dah jemmm...tu balik awal pagi.....bertolak 8.30 pagi..mula² waze bagitau jam 12.30 sampai....ok la...lega.....tu 4 jam direct..xkan x berhenti kot..kalau berhenti pun...dalam setengah jam je...

Tapi bila menunggu nak isi petrol kat r n r gambang pun setengah jam....dan start jem betul² r n r lanchang....adesss..bercinta anak aku berdua...melompat dalam kereta....nak ke tandas....alih² berhenti je la tepi jalan...dah nak ke r n r dalam jarak 1 km pun dah bercinta...

Tak pe...seronok la balik kg...dah lama x balik....jumpa mak dengan ayah..happy sikit ayah aku...nak balik semalam dah monyok....biasa la orang tua...sekarang kena balik time cuti sekolah la...sebab anak dah sekolah..dulu boleh la ponteng tadika...sekarang dah x boleh...

Sapa² yang belum anak bersekolah tu...nak bercuti ke..balik kg ke..ambil la peluang masa ni...sebab bila anak dah start sekolah...mmg kena ikut jadual cuti sekolah la....melainkan nak pontengkan anak sekolah...

Ok la...nak sambung kije sikit....nak ziarah rumah kawan²..lama x ziarah...

1 ulasan:

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Teman, setiap bulan balik ziarah ayah dan ibu... :) Nasib baik dekat jer... 45 minit high spead menghala ke utara... Keluar je exit highway, dah pun sampai...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015