11 Mei 2015

Kenduri kahwin

Salam...

Alhamdulillah  selamat kembali dari Lumut...ni 1st time dtg Lumut..biasa kalau ke Perak biasanya g Taiping..Kuala Kangsar. ..tp kali ni..jom ke Lumut . .

Kat sana mnginap homestay...apartment . .igt sbb ada swimming pool...tp ada yg x best  pilih apartmen  homestay..Parking hanya 1..sedangkan yg dtg 2 kereta...lps tu..homestay ni org atas org...so..tahap kebersihan  kurang...masuk lif jenis manusia meludah...bau hancing...nasib 1 mlm...

Selamat Pengantin Baru buat Atilia..dan Itnain.


Cuaca di Lumut adalah sangat membahang...aku serabai sungguh..kalau ada sungai depan mata..harus aku terjun sungai terus..
 

Aku datang bersama famili K.na..K.ni dan K.noon datang untuk majlis sebelah perempuan di Kelantan..Aku xdatang belah kelantan sebab masa tu suami aku outstation..so..jika datang kelantan..setakat cuti 2 hari..xcukup...mau penat seminggu x habis..

 

Tetamu Vip ialah Menteri Besar perak...sempoi je....senyum xputus²..aku pun xsure dia datang dengan wife ke x..aku pun x ambik gambar sangat..sebab nak cepat² check in homestay..kemudian nak rest....nak g jalan² di sekitar Lumut..So..lepas makan....terus chow ke apartment..rest dulu kemudian..ptg baru kuar lepas asar..

 

Tempat yang kitaorg pegi ialah Taman Paya Bakau..ok la....cuma kemudahan banyak rosak...kena hati² nak berjalan ke kawasan Paya Bakau ni...So...now aktiviti kitaorg adalah bergambar..banyak gambar..tp yg ni je la...tunjuk banyak²...panjang pulak entri ni..

 
Iyyan paling penakut...Ayyil pulak asyik nak aku dukung...alahai..umpama bawa beras 15kg masuk ke dalam.
 
Dalam tu ada jambatan gantung...boleh la bagi teruja pada budak² ni...Kemudian...kitaorg terus ke Teluk Batik..pun xramai org..padahal weekend tu..hari sabtu...kena banyak aktiviti dan promosi untuk rancakkan industri pelancongan di sini...tp org datang sini ramai...fokus ke Pulau Pangkor..
 
Kemudian kitaorg ke medan ikan bakar belakang marina tu..dapat la ambik gambar ni...alahai cantiknya...
Lepas pusing²..ke pekan Lumut..waktu malam pun dah sunyi....esoknya kitaorg just pusing² Lumut....dan terus balik thru jalan biasa..xde guna highway...beza 10 minit je guna highway dan jalan dalam...nak singgah membeli pun senang...jam 3 sampai rumah....ok...setel weekend punya program....

 

4 ulasan:

norhidana berkata...

mentaliti rakyat malaysia psl kebersihan msh lg kureng kan kak... depa tak rasa geli ke ludah merata2 kencing merata2... pastu kang nmpak korang nyer ludah tu... eeeeuuuu

rilex je kt lumut ye kak... jln tak sesak... tmpt mkn best... pemandangna pun cantik

AisNy berkata...

mmm... tak pegi Pulau Pangkor ke? Teman pun lama juga tak pegi jalan2 kat Lumut. Dulu masa kerja kat Sitiawan, buat tak tau jer. Tapi bila dah kertugas di KL, rindu pulak nak tengok laut... padahal, masa kerja kat Sitiawan dulu, pergi mandi laut kat Teluk Batik pun tak...

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

eMMe berkata...

Norey, nak gak jalan ke Lumut..Ya Allah...lama tak jenjalan kt Perak, nak gak tgk sunset, tgk pemandangan laut, takpe wat waitlist, tggu Aurel besar skit, hehehe...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015