05 Ogos 2014

Kisah semalam

Salam ...
Pon..Pon....bagi laluan citer lain dulu selain hari raya..Semoga hari ini adalah lebih baik dari semalam.....tahap kemalasan mencanak²....tapi aku sentuh juga la keje buat dalam keadaan batuk...xberapa nak sihat....kejap² mata pandang jam..dan semalam juga hari yang aku xtahu nak cakap....nak nangis ke...nak gelak ke....yang pasti dalam keadaan tertentu..nak fikir pun kadang xterfikir....

Semalam husband aku keje macam biasa..tapi dia kena outstation ke utara..so...seperti biasa jika time nak outstation pagi² aku nak g opis..aku akan hantar dia ke erl putrajaya....sebab aku dah menunggu dia dalam kereta pagi² tu dah 5 minit....aku xtahu pun apa yang dibawanya...aku tahu dia buka pintu belakang letak beg..beg sandang dan dah masuk tu aku terus kan perjalanan...dah la pagi tu nak isi ngv lagi...aku nak hantar dia lagi...so...aku dah pesan by 6.30 kena siap....tapi xpe la.....menghala putrajaya bukan seperti menghala kl jemnya....boleh la lagi...nak lambat²...biasa aku ke pejabat jam 6.40 paling lambat...nak isi ngv...10 minit..nak jalan dari parking lagi..paling lambat 7.20 aku dah berada depan pc....aku xboleh terkejar² semata² punch card...

Dalam jam 4.15 petang tu aku terima call dari husband..tanya....beg pakaian dia xde....dia tanya aku....ada x tertinggal dalam kereta..aku jawab la...masa hantar erl..dah salam...dia buka pintu belakang ambil beg..aku pun xperasan beg apa..so..aku consider beg pakaian la..aku gelak² lagi...cuba la ask kat kaunter erl..kot ada tertinggal kat platform ke..dalam train ke....dia pun terpaksa la g kaunter kat kl sentral dan bila xde ...dia sendiri nak g kat erl putrajaya g tgk...kot² ada....4.30 aku nak balik dah rumah..before tu aku wsap dia..suh maklumkan...

Sampai rumah jam 5.20 ptg aku santai² duduk depan tv....sambil tu aku baca wsap...sebab dia xnak balik dah..kali ni dia nak beli pakaian kat perlis je....dan aku kenal sangat dengan husband aku.....dia lagi fikir beg dia...sebab mahal...

Aku sambil tu sembang dengan bibik..."Bik ada x beg pakaian kat atas? Bapak kan nak outstation....bawak beg....bibik jawab " ada kak..satu beg...tepi pintu...aku terus berlari naik tgk²...ada begnya....huhuhuhuhu....aku call husband...xdapat..aku tinggal msg....kemudian dia call..Alhamdulillah....Alhamdulillah " raihan tlg hantar erl putrajaya la..abg duduk sini lagi ni....sekarang aku pulak nak nangis ke nak ketawa.....aku baru je sampai dari putrajaya....skrg jam 5.45....sure pegi jem..balik jem...ada motor..aku boleh je pecut...tapi apakan daya......antara malas dan xlarat...terpaksa la aku hantar....

Beg inilah kesayangan suamiku....so....selamat la lagi.....tapi ada hikmahNYA....kalau aku citer sure xpercaya...hahahhahaa...kerana peristiwa inilah....aku baru pandai print screen guna note 2....dah hampir 2 tahun pakai hp aku xpandai²...sebab xde alasan aku nak print screen....bila aku nak bercerita ni...aku kena belajar....baru aku tahu....aku ajar ayah mertua aku attach youtube thru wsap pun bukan main happy dia....rasa belajar benda baru...xpe la...dia dah 74 tahun....tapi aku.....yg baru nak pandai ni....kadang anak aku lagi pandai rasanya.....dan juga..husband aku tanya..apa nak beli brg kiriman...kerana beg saja....request la apa saja....xpe la abang.......bayar servis kereta yang dah cukup masa utk di servis...cat kereta pun dah dapat....itu la aku...aku xnak bunga ke...belanja makan ke...nak bagi something....aku request yang mahal...cat kereta  hadiah harijadi aku tahun ni pun dah 2k...dah buat aku happy....hehehheheh

3 ulasan:

norhidana berkata...

heheheheh.... nsb lah ada beg tuh kalu tak nngis lah en suami akak tuh, maklum beg tu mahal lg dr baju2 dia hehehe...

NrlAidaHml berkata...

fuh nasib baik memang tertinggal kat rumah..kalau ter hilang ke, memang naya kan kak..huhuhu..tapi hikmah dia memang unik..dah pandai print screen jugak akhirnya..hehee

AisNy berkata...

Setiap apa yang berlaku tu, ada hikmahnya yang tersendiri.

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015