15 Ogos 2014

Terasa

Salam Jumaat...

Kiri kanan penuh dengan jemputan...ingatkan lunch nak jumpa kak lia di Parcel A..tapi kekenyangan sangat....baik duduk diam² depan pc sudah....aku nak menulis entri ni..fikir 1000 kali..yer la...ni pendapat aku la kan....kena yang x sependapat....jangan terus marah....xpe...lain pendapat xkisah pun...aku ok jer...lagipun aku bukan fanatik sangat laaa...aku ni nak lebih².....nak marah ke..nak mengamuk ke...akhirnya xde kesan pun...begitu juga keadaan...

Aku bosan sangat nak baca paper akhir² ini.......tapi kalau apa² terjadi......aku terlibat sama....aaaa....kenapa terlibat??? hehehehe......aku xfaham....PRU baru je setahun lebih.....kos saja berapa dihabiskan...dah rakyat buat pilihan....buat je la keje...ingat suka² ke pilih...pastu nak letak jawatan..pastu nak buang...pastu nak bubar DUN..kerja je la..kalau xkena...laporkan pada pihak berkuasa...tahu x......duit sapa tu?

Kenapa nak jadi pemimpin?? betul² ke nak berkhidmat untuk rakyat...ataupun sebaliknya..Ingat senang ke nak jadi pemimpin.....dunia ni semua pinjaman....kaya dunia sementara...nak kumpul harta ke....nak ambil sedara ke...nak u turn ke....sementara je semua.....dunia ibarat roda.....kalau Allah nak ambil....sekejap je....sebab mmg semua milikNYA.....

Cuba renung dan muhasabah diri....datangnya kita sebagai hambaNYA....pulangnya nanti apabila tiba masa....apa yang di bawa?? Kalau kita kaya kerana Allah kurniakan..kerana Allah aturkan diri kita sebagai pemimpin...pandang lah ke bawah....sapa yang turut sama mendoakan kita.....Jangan masa pilihan raya ada di mana²..kemudian rakyat yang susah di pandang sebelah mata....Kita makan ayam goreng.....tapi ada golongan makan ikan kering saja....Kaya itu mmg perlu ada.....sebab dengan kaya harta..kaya wang ringgit..kita boleh membina rumah anak yatim...boleh menderma pada yang susah...untuk amalan selepas tiada...Jgn kaya tapi sia².....Rezeki itu kita kongsikan sesama rakyat jelata...bantu kesusahan yg memerlukan..Konteks yang bagaimana ?? Fikir² kan

Biarlah adil kepada semua.....sebagai rakyat Trg....banyak bantuan diberikan...bukan kerana aku cemburu dengan rezeki orang..tapi benar ke orang yang layak itu selayak-layaknya dapat??Bantuan kiri kanan..JKKK dan mcm².....tapi benar ke cara pembahagiannya atau kerana kita kenal orang dalamnya....jangan asyik memberi ikan...tapi berikan mereka joran....sebab yang dapat ikan....langsung tidak perlu menjoran ikan ...bukan hak milik kita..xperlu kita berebutkan...biar selayaknya yang dapat...

Aku harap baik di mana² pihak pun....jadilah seorang yang berkhidmat untuk rakyat....biarlah dikenang dalam doa rakyatnya....bukan dalam makian rakyatnya..

Apesal aku terasa sangatt ni.....xpayah nak terasa sangatt laa...jaga kain sendiri sudah...Ingat kau siapa nak lebih² kann....aku terasa la sebab penyelidikan aku xsiap².....date line dah dekat jangan datang pulak yang bukan²....Amboii berkias nampak.....

3 ulasan:

NrlAidaHml berkata...

hehee..tulah aida pon pening dengan situasi negeri-negeri tertentu..bertelagah sana sini..pening di buatnya..tapi amlas nak ambik port sebab politik is TERUK!huhuhu

norhidana berkata...

dana pun mls nk amik port walaupun duk selangor... gasak lah deme

AisNy berkata...

Semua orang nak berebut kuasa. Mungkin mereka lupa, di akhirat nanti mereka akan di persoalkan tentang amanah dan tanggungjawab semasa didunia.

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015