25 Ogos 2015

Derma anak pokok...

Salam...

Wah..ceria kemain hari ni kan...cuaca pun elok je..kik..kik...kik...Alhamdulillah...tajuk pun xtahu nak letak apa..Kebetulan last week...semangat kerajinan datang bertandang dengan banyak betul anak pokok bertambah...dan pokok tu kalau dimanfaat untuk mencantikkan suasana dan bila memandang tu sejuk je rasa..so..apa salahnya kita dermakan pokok tu kepada tempat sepatutnya...eh..betul ke ayat ni....hehehehheh....derma x semestinya duit..pokok pun boleh...

pokok ni senang je hidup..
So...sebelum pindahkan aku saja je letak dulu kat sinki....nak belai² dulu...bila tgk pokok hidup je..kemain sukanya hati....bila pokok tanam tu layu..mula la terbiar sepi....alasan sedih..pokok yg kat belakang rumah..jiran aku pulak yg uruskan..siram semua...hahhahhaa....kadang nampak dia...tegur² juga...hidup berjiran dengan majoriti cina ...yg aku sentapnya ada sorang makcik cina ni selang banyak rumah jugak la...dulu² xnak tegur aku..asyik tegur laki aku je...time aku cuci porch ke..buang sampah ke...xnak tegur langsung..aku pandang je nak senyum..orang tua..tapi bila time suami aku..kemain senyum sampai telinga..nak kata nak mengorat laki aku...dah tua benar...tahap² nenek....rupanya dia ingat aku maid ...tu x tegur..bila tahu aku tuan rumah..setiap kali jumpa tegur..cisss


Dah siap..aku letak dalam bekas..supaya senang nak bawa.. 2 botol tu..aku panggil akak cleaner opis datang cuci rumah...aku x suka guna barang orang..aku dah cakap...guna pencuci rumah aku...suka juga sabun dia...lepas tu dia kata derma kat aku sabun tu....bukan xnak terima...aku rasa tu sabun opis..aku bawak semula ke opis..lagipun aku nak kata cerewet xde la sangat..aku mcm x puas hati panggil cleaner datang mencuci..sebab dengan tahap kemalasan aku...aku kemas dan bersih sendiri lagi ok...aku sapu dan mop lagi bersih rasanya....sebab tu...aku jarang panggil cleaner datang...x jumpa lagi yg betul² puas hati..ada sorang yang bagi nama..sejam RM15..servis mmg tip top..tunggu la dulu...tahap malas gaban...baru panggil..sekarang ni..tahap malas doraemon baru...


Tadaaaa.....ada la serinya sikit...kik..kik..kik....boleh la...nak masuk toilet je pun...


Cuma satu je la..kena rajin ganti air...tapi setakat ni..bersih je aku tgk.....maybe ada sapa² tgh tunggu kawan ke ...sambil cuci tangan..tolong gantikan air..


Semakin sihat pokok ni....duduk dalam aircon..tu sihat dan cantik je pokok ni...

He he he he...dah...itu je la kisahnya.....toilet bersih...cantik di di mata..senang di hati...

4 ulasan:

lieyalatif berkata...

tu laa berseri toilet ade hijau2 ni kan kak...kat opis lieya ni pun ade yg sedekah pokok mcm akak nie..... lieya antara tukang ganti air ....

tapi lawak tang ingat maid tu kak...adoiii..kongasam betul ahso tuuu hahahahha

Cikgu Ije berkata...

Penyeri ruang betul tumbuhan hijau ni. Cantik!! Bertambah cantik toilet bila ada pokok.


Jemput singgah ke blog saya, VitaminSuci. Saya dah add link blog awak di bloglist saya. Terima kasih.

NrlAidaHml berkata...

Akak nanti bagi nombor cleaner yang pembersih tu..sbb aida pon sama macam akak,cerewet skitla kot kan kita ni..rasa buat sendiri lagi bersih..hikhikhik..tapi sebab takde masa nak buat sendiri tu yang semuanya tak terbuat..huhuhu

AisNy berkata...

Kiki Kiki Kiki....🤗 kena upgrade penampilan masa kat rumah tu, baru orang tak sama kan dengan maid.... Jangan marsh tau... 😋😆😁

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015