12 Jun 2017

Ceramah Ramadhan - Siri 2

Salam...
Salam Nuzul Al-Quran

Alhamdulillah....setiap minggu ada saja ceramah Ramadhan...Kali ni.."Aku Pendosa, Ingin Ke Syurga".....Pelbagai huraian diberikan...soalan diberikan dan sekurangnya dapat ilmu..
Mcm biasa....mula2 sampai tu...konon2 nak amik tempat awal la...tapi kebanyakan ceramah mmg full .tapi kali ni ramai yang tak de sebab terlibat dengan program luar...so..xramai yang dapat hadir..


Antara yang disampaikan oleh YBhg. Dato' Dr. Mohd Izhar Ariff, dalam bulan Ramadhan, kita terus istiqamah dan sentiasa melakukan kebaikan..Bacalah Al Quran..pahala menyediakan juadah berbuka dan semasa bersahur...Dan walau ada suami  tidak solat dan tidak puasa, sebagai isteri kita kena menyediakan juga makanan kerana itu tanggungjawab sebagai seorang isteri...Yang penting terus lah berdoa dan berdoa serta berdoa...kerana nakalnya seseorang pada masa silamnya, Allah bukakan pintu hati dan hidayah kepadanya, dia mungkin menjadi orang yang lebih baik dari kita yang sentiasa melakukan amalan.


Bersama pengacara majlis ....kemain lagi bersemangat...Intan membantu...Yus sebagai urus setia...akak ni saja je..datang ajak selfie...


Alhamdulillah....banyak ilmu yang disampaikan...Next...sapa pula jemputan...

1 ulasan:

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Terima kasih atas perkongsian ini... Harap kita istiqomah dalam ibadat kita seharian...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015