01 Jun 2017

Ketuk-Ketuk Ramadhan

Salam
Sekejap je...hari ni dah 6 Ramadhan..esok seminggu dah...acaner persiapan raya... Actually akak ni xde persiapan sangat..Tahun ni turn beraya sebelah husband..so akak pagi raya dari rumah bergerak ke Shah Alam....dan Seremban...Kuih raya pun..akak order..akak dah makan sebalang...xtahan godaan sangat..sebab tart nenas tu memang sedap....

Setakat ni..memang tidak jejak ke bazar Ramadhan pun lagi...akak rasa xnak membazir..so....masak seadanya..siap buat kuih...buat kuih sekaya...dari hari ke dua puasa sampai sekarang..xhabis²...dah sendiri makan..anak² xmakan sangat..husband pun kurang...masing² makan nasi terus kenyang...


Tengok hari pertama puasa...3 dapur diaktifkan....Tom yam untuk anak..Sambal udang untuk husband..diri sendiri terasa nak makan ikan goreng bersambal....so.....buat la....jaga tiga² dapur...Jimat masa kaedahnya...hahahaah

Hari Bekerja pula mcm biasa.....tidak la 3 dapur diaktifkan..Tapi sekurangnya ada la 2 lauk...mcm semalam makan nasi goreng...gara² ternampak nasi goreng dana...hehehehe buat dengan Ikan sardin...Anak mcm biasa..Nasi Putih..request dengan lauk masing²..dah mcm kedai dah..boleh request...


Xsilap hari selasa rasanya..hujan selebat-lebatnya....Nampak x ada gaya...mampu?? masak dengan gaya ayu lagi bertudung....hahahhahahha...

1 ulasan:

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Teman kagum dengan isteri-isteri yang bekerja. Kemudian, berkejar balik untuk menyediakan juadah untuk berbuka puasa. Kadang-kadang tu, menu untuk berbuka dah lebih dari hari-hari biasa... lengkap dari starter, main dish dan siap desert sekali...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015