08 Januari 2018

Darjah 1

Salam,

Alhamdulillah..This year Ayyil darjah 1..Tapi sebab dia lahir hujung tahun..nampak mcm bukan darjah 1..Al-maklum la anak hanya 2...manja terlebih...Bukan xnak lebih..xde rezeki..Ada ramai..nak je..Semua orang nak yang terbaik dalam kehidupan masing²...Tapi kena mensyukuri apa yang telah dikurniakan..

Memang Ayyil meragam 1st day..menangis..lari dari kelas..letih sungguh..sampaikan cikgu tanya...ada parents tanya..nak buat mcm mana...Sekolah tadika xsama seperti sekolah kebangsaan bersambung lagi dengan sekolah agama. ..Melainkan setengah parents hanya hantar sekolah kebangsaan atau sekolah cina..Masing² punya pilihan..Kalau ikutkan perangai dan kehendak anak².nanti jangan jadi seperti Anakku Sazali...

So...layankan picture yang ada..

Pagi ni sediakan breakfast..tengah merajuk sakan..sebab terpaksa pakai samping..so.nak vitagen..layankan aje..risau juga..sakit perut nanti..parah..hahhaha


So..hantar utk transit naik van dulu...Mula dah meragam dan merajuk..menangis


Muka tension tak puas hati.. Beza sangat dengan Iyyan..Betul ke anak sulung lebih berdikari?..Ada la yang bertanya masa tu..anak bongsu ke? aah..akak jawab anak bongsu..Dalam hati kalau tanya brape anak..nk jawab 5 orang..kah..kah..kah...bukan apa..takut panjang bicara lagi...kan nanti.. "oooo anak dua je"..negatif sungguh..hahahaah

Untuk sesi petang..sekolah kebangsaan pulak..Kena stay kat dewan nak tunggu sesi pagi selesai..

 
Sebab dia bff dengan Auna...tak nak duduk bersama barisan kelasnya..Boleh dengan selamba duduk sebelah Auna..puas pujuk..tak nak layan..nak duduk sebelah Auna..nasib Auna tu tadika sama.tapi kelas tak sama..

Dengan selambanya..terus baring..geramm je dalam hati..saja buat perangai..

Tapi bila kuar dewan..kemain muka happy...ko ingat boleh balik..panjang lagi masanya Ayyil..hahahha


Itulah ragam dan mcm² keadaan yang dihadapi....Lepas fasa pertama...cepat masa berlalu..Tiba² rasa..mcm xpuas nak main lagi dengan diaorg...

Tapi ada je budak yang sendiri² datang...urus sendiri..perhatikan je..Tak semua orang mampu nak tunggu..nak cuti...tapi kalau mampu berdikari sendiri..mmg akak salute..


1 ulasan:

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Biasa la tu.... macam-macam ragam budak baru sekolah nie...😋
Sementara nak tunggu bijak sket, kena perbanyakkan bersabar...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015