19 Mei 2018

Salam Ramadhan

Assalamualaikum & Salam Ranadhan,

Alhamdulillah. Lega sangat selepas selesainya PRU barulah dapat bernafas dan mengambil rehat secukupnya. Tempoh masa saat-saat kesibukan hanya Tuhan saja yang tahu. Kadang pulang jam 1 pagi, tak sempat selesai siap jam 4 pagi, dan kemuncaknya malam keputusan sehingga jam 10 pagi keesokan paginya. Jam 6 pagi dh pancit sungguh, bantai tidur bawah meja cenggitu je. Hanya beralaskan shawl.

Time tu memang tak buka wasap, kurang buka FB. Biasa la saat begitu, macam-macam la yang mendatang. Kadang siap tag nama, mohon jawapan. Dan macam biasa, diam je. Sebab akak ni neutral. Walaupun kawan, saudara menunjukkan sokongan tegar kepada parti masing-masing, akak menerima pandangan dan pendapat masing-masing dengan sebaiknya dan dengan hati yang terbuka.

Akak membuat pilihan di atas kertas undi untuk memilih siapa sebenarnya yang layak. Apa yang kita fikirkan dan selayaknya tindakan atas apa jua perkhidmatan yang diberikan, itulah kriteria kita utamakan. Hidup ini simple. Sebab kalau kita banyak pergantungan atas orang, kita memilih sebab ada kepentingan tanpa memikirkan sebenarnya dia ni salah, dia patut diperbetulkan, kita akan jadi orang yang hilang arah bila apa yang kita harapkan jadi kenyataan.

Lebih-lebih lagi berkhidmat dengan perkhidmatan awam. Suara dan pandangan simpan di dalam hati. Ada kebaikan dan keburukan yang tersendiri. Namun kita harus fikir jauh dan tidak berkepentingan terhadap diri. Keputusan pun telah ada dan terimalah dengan hati terbuka. Saat akak dikutuk dengan teruk juga, hahahhahaha.ye la..berkhidmat dengan agensi yang sememang panas sentiasa. Tapi ketahuilah, jika ada tidak faham proses dan prosedur pilihan raya, boleh tujukan kepada SPR secara terus.

Dan sempena dibulan Ramadhan ini, kita melihatlah dan pandang kepada kebaikan. Walau yang tidak memimpin lagi, kita hargai dan pandang kebaikan. Keburukannya kita tinggal. Boleh jadi ujian Allah tidak membuka hatinya dan membiarkan hatinya hanyut, jangan Allah jua hanyutkan hati kita,
Kita harus pandang, ia adalah ujian buat kita semua juga sebagai seorang rakyat.

Buatlah pilihan masing-masing. Kita check dan review apa yang ada sekarang. 5 tahun lagi kita buat pilihan kembali. Akhir kata, Salam Ramadhan buat semua. 

1 ulasan:

AisNy berkata...

Agensi apa yang panas sentiasa tu?🙄🤔😋

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015