10 Julai 2014

Bola & Ramadhan

Salam....
Hari ni dah khamis....sekejap je masa berlalu...alhamdulillah pagi ni hujan renyai²....mcm biasa aku awal lagi....bola? xde la tgk sangat pun..dengar sambil memandu..penalti...Argentina ke akhir...aku takut nak tonton perlawanan Belanda dengan Brazil je..takut sejarah berulang...sedih sungguh penyokong Brazil....xpe..bola je pun...adat permainan....last week ada ceramah agama....kata ustaz tu...bola ni...pemain²...kejar sungguh² nak ambil bola....dah dapat tu..tendang pulak...sepak kiri..sepak kanan..semuanya bermatlamat bola tu masuk gawang...sama juga dengan Ramadhan...dalam bulan Ramadhan ni di ibarat kita dalam permainan bola juga..dalam padang permainan...matlamat kita bukan nak capai dunia saja..nak set gol....masuk gol...iaitu saham untuk akhirat..

Kata ustaz tu lagi....Nabi sambut raya pun setengah hari je...tapi kita sebulan xhabis lagi...apa pun ala kadar saja la...last week..masa ceramah tu kerusi banyak kosong....ingat lagi tahun lepas kalau Imam Muda Asyraf xcukup kerusi..sejam bermula ceramah..semua dah ada di tempat duduk masing²...mmmm esok ceramah Imam Muda Asyraf lagi...aku konfem keadaan sama berlaku....aku lebih suka ustaz tua² sikit...sebab pengalaman lagi banyak...kdg nampak mcm boring sikit...tapi yang penting ilmunya...

Ok..selamat menjalankan tugas semua kawan².....

4 ulasan:

Montana berkata...

Orang Tua ni selalunya santan lebih ;-)

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

So, bila dengar ceramah nie untuk dapat ilmu atau nak tengok penceramah...

Adams Ayens berkata...

YUP BETUI KANN..
BOLA SEBIJI D REBUTKAN
BEGITU JUGA BULAN RAMADHAN
KITA MEREBUTKAN PAHALA MELIMPAH RUAH

~MommyAqilMedina~ berkata...

Hehe..penangan bola dah berakhir..huhuhu..semoga kita dapat manfaat dalam setiap ceramah yang dianjurkan ye kak..

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015