23 Julai 2014

Suasana Raya

Salam...
Suasana raya makin terasa kan....tahun ni turn raya di terengganu...so..harus la menempuhi jem...xtahu nak bergerak jam berapa...Jumaat atau Sabtu awal pagi..jam 12 tgh malam ke...jam 3 pagi ke..yang pasti highway tetap penuh...

Family aku xpenuh berkumpul pun..Jue raya johor..Aini mmg raya trg je..bestnyaaa....abg dan adik aku wife org trg..xde masalah..aku sistem giliran tetap dijalankan..walau ayah mertua duduk kl....tapi raya tetap kena bahagi...kalau raya kl..aku xbuat program...berjalan dari pagi sampai malam...N9...Kelantan ..sebab family belah aku xramai....aku dah biasa raya pertama ziarah..raya seterusnya duduk rumah..tetamu dan saudara mara datang xberhenti.....tapi belah husband lain...dua pupu..tiga pupu..berpupu² memang wajib kena ziarah...mula² aku  stress...sebab aku xsuka keluar rumah pagi balik malam....raya pertama..kedua..ketiga mmg xde tunggu tetamu duduk rumah...tapi sekarang aku dh biasa...aku ikut je la....malas nak bergaduh....sebabnya...plan nak g 5 rumah...kadang 3 je dapat..yang lain atas jalan....apaaa..ingat kita sorang je nak beraya...

Mcm tahun ni..peruntukan duit raya rm600 untuk budak²....kuih raya aku mmg xsangka.....aku order dan order..rm500....tapi kuih sedap...aku simpan utk aku je la....eiiiii jahatnyaaa....hahahahha.....nak datang rumah aku....jemput la....aku xde buat open house secara rasmi....rumah aku sentiasa open...biasanya ada kawan aku nak datang..aku kumpulkan..ajak sekalian kawan berkumpul dirumah aku...Aida wajib kena datang..janji nak datang..xdatang²....hahahha..

InsyaAllah sebelum balik kg..akan update lagi...

3 ulasan:

norhidana berkata...

akak dok mana yek? dana pun raya terengganu dulu tahun nih, tp selalunyer kalu giliran kt sana tak penah lak tempuh jem... takat ala2 jem skt adalah... sampai jem 2-3jam tak geram mmg tak penah tempuh...

apa pun msti seoronok kan nk balik kampung...

NrlAidaHml berkata...

Hahahaa..sempat lagi selit nama aida tuu..kikiki..InsyaALLAH kak..InsyaALLAH sampai..bukan jauh pon..lagipun tahun ni Aqil kata nak salam dengan semua orang..nak kumpul duit raya banyak2..hahahah..Bab balik kg tu memang kita sama malas nak tempuh jem..Tapi bab jenjalan dari pagi sampai malam, memang tradisi orang sini dan aida love it!seronot menikmati makanan..kikiki..

mia izzati berkata...

teringin nak pi tganu lagi..semoga selamat dalam perjalanan ye..selamat hari raya..

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015