11 September 2014

Citer semalam

Salam..
Semalam cuti...kebetulan ayah aku ada check up di IJN....sebulan sebelum tu...seminggu sekali call...seminggu sebelum temujanji,,setiap malam ayah aku call aku..dia xnak datang..puas aku pujuk...aku cakap "kesian kat nor (ayah aku panggil nor, kawan² raihan)......susah nor pegi uruskan temujanji..dah 3x cancel....nor dari putrajaya turun IJN ambil ubat setiap 3 bulan...kan dah janji..xnak buat operation bypass....xnak buat angiogram....nor akan cakap dengan doktor....xper...

Dan tugas aku ambilkan ubat setiap 3 bulan...turn jue bawa jumpa check up...so..sepatutnya dia kena cuti..tapi bos dia ada..PA mmg mcm tu...tapi ada aku kisah..hahahhaa....yg ni penting juga...keje pun penting..xhabis ...tapi ayah aku buat syarat..."nak buat check up..nor kena temankan...dia xnak orang lain temankan..jumpa doktor pun...nor kena temankan...xpe la....aku pun dah biasa dengan suasana hospital...jue dengar tu..dia cakap "aku sebenarnya takut....berdebar² nak pegi temankan...lemah semangat....aku senyum je....mmg dulu pun..aku begitu..lemah....tapi aku berjaya lawan perasaan bila keadaan aku kena hadapi...kalau sekarang tgk orang mengandung..aku terbayang²...takutnya nak masuk labour room....tapi jika aku mengandung...xde kisah dah kena masuk labour room..dah sakit..kena terima...tengok baby..hilang pula sakitnya...

Bila pegi semalam..temujanji jam 11.30 pagi....aku letak ayah aku..dengan mak dekat lobi..kemudian cari parking....aku rasa 10 kali tawaf ada..pegi parking berbumbung..turun naik..turun naik....kalau aku tahu...aku g parking valet rm15 tu...mmg lagi murah parking cari sendiri rm2....tapi stress nak cari parking tu....rugi masa betul...dah la berebut² kereta yang baru masuk nak cari parking..aku nampak kereta sama..naik turun..naik turun..kemudian..aku nak jalan lagi dari tempat parking ke blok B..kena banyak² bersabar..depan ayah kena senyum...dia tanya.."kenapa lama sangat? aku jawab..."oo..biasa la...parking jauh..exercise..jalan² dulu....xper....hehehhehe

Dalam 2 jam setel..aku suh adik aku hantar mak dengan ayah aku balik puchong..aku merayap g hkl..jumpa kawan² lama....sampai 4.30 petang..balik..jalan kaki dari hkl..ke lrt titiwangsa hingga bukit jalil...tunggu husband kat sana...bestnya..dah lama xnaik lrt..tgk orang..hahahhaa.. (ada org mcm ni ke?? ) best.....sekali sekala...aku rindu juga...berlari² kejar tren....kejar masa....sampaikan aku baru perasan..The Mall dah lain dah..kat bahagian luar bangunan tu tgh ubah suai..tu pun tgk dari dalam tren lrt...

Sayu pulak..pagi ni ayah dengan mak dah balik trg....xnak lama² kat sini katanya..aku pun dah keje hari ni...dari jauh kerinduan xpuas lagi bermanja...dah kahwin pun....aku tetap memberi keutamaan pada mak dan ayah aku....maybe aku kuat melawan...aku keras...tapi...apa usaha dengan gaji aku..nak bagi untuk mak aku ....aku siap pesan jgn pertikai...aku nak beli apa² harga ratus ke..ribu ke...jgn soalkan.... bagi aku..sebagai anak...kalau tidak dapat membantu..janganlah pula jadi anak yang membebankan...

2 ulasan:

NrlAidaHml berkata...

Berbakti kepada ibu bapa selagi sempat..InsyaALLAH kita takkan menyesal di kemudian hari..huhhu..Aida pon teringin nak berbakti sebanyak boleh tapi belum berkemampuan..huhuhu..semoga mereka memahami..Amin!Semoga Ayah akak cepat sembuh dan dikurniakan kesihatan yang terbaik..Amin!

Lynn Abd Latib berkata...

Ya,selagi ada mak ayah berbaktilah selagi termampu.itu niat aku..usaha takat mana terdaya.

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015