06 Julai 2015

Salam Isnin

Salam Isnin..

Mengantuk pula rasa hari ni...rasa sekejap je weekend....ahaks...nak cuti lama...sila ambil cuti rehat sendiri...hehheheee..

Dah shopping ke baju raya? akak ni belum lagi shopping baju raya..kuih ada la order...sikit²..berbanding tahun lepas..tahun lepas RM400 kuih saja...untuk stok rumah dengan bawa balik kampung..tapi tahun ni...kurang  sikit..dalam RM200 saja...tang duit raya je up sikit bajet..

Sabtu lepas g rumah bff kat presint 9 Putrajaya....lina selalu bz..maklumla weekend biasa dia g kelas..sambung blajar kat ukm...so..jarang² je dapat jumpa dia...dah la dia bahagian jabatan bz dengan gst...so....ambil la peluang jumpa dia....tapi aku singgah sekejap dari bangi..kebetulan aku g sorang je..lepak kat parking je...nasib cuaca redup² sikit....sambil² sembang...aku pun terpandang....


Ini kuarters..... kalau kat flet hijau tu..faham la...sebab ada campur² dengan pelbagai majmuk masyarakat...kenapa la xletak sampah tu dalam rumah sampah...habis tu..sapa nak tolong tu..buat kerja khidmat masyarakat...Kalau ada cleaner pun..harus faham...skop kerja cleaner...bukan..mengutip sampah yang diletakkan di merata²....


2 ulasan:

~Aida@MommyJauhari'sMedina~ berkata...

Hai.akak!rindu kat akak..kenapelah aida ni bz sangat kan!gerammm betul..huhuhu..samlam isnin ..memang tak patut betul org yang buang sampah macam tu je..haih la..mana lah manner org itu...huhuhu

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

mmm... itu sikap masyarakat kat Malaysia nie... kalau kat Putrajaya tu ada enforcement bagai... sebab tu nampak bersih... susah sangat ke nak mendidik diri untuk membuang sampah ke tempat yang sepatutnya...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015