19 Oktober 2014

Antara berani sebenarnya takut..tapi dalam takut ada berani..

Salam..

Supaya nak bagi aku mengantuk..aku fikir baik menulis mlm ni...mlm td tido jam 2.30 pagi..pastu pagi td jam 10.30 hingga  jam 9 mlm..baru setel urusan aku...bz nauu mcm YB...kebetulan adik lelaki aku datang mlm td..so sembang la...mcm2....aaaaaa......naik bulu roma nak citer...terus xleh tido mlm td..dan baru je hantar dia balik naik bas kat putrajaya sentral...

Citernya gini..bulan Sept. hari tu..Iddin anak k.na k.ipar aku yg belajar kat uitm dungun nak balik nilai n9...sebab ada gap beberapa hari...kebetulan raya aji pulak..so...nak mudah..naik flight je dari kt-klia...dari dungun nak ke airport dalam 1 jam 30 min juga....so...ambil flight malam...kalau pagi..awal sangat...aku suh la mat adik aku hantar iddin ke airport...

Jadi selepas hantar...otw balik dia mengantuk..so dia berhenti di petronas merchang...untuk tido..masa tu dah jam 9.15 mlm..ingat nak tido kejap je...sedar2...dah jam 11 lebih....nak x nak..dia drive je....sesiapa yg biasa lalu laluan antara rhu batil hingga rantau abang ...jln tu jln lurus..tapi selalu la terjadi kejadian tidak diingini...

Nak dijadikan citer...selepas jambatan kat rhu batil..adik aku nampak kereta rosak...so..dia stop..sebab perempuan kat luar tepi kereta tu....bertudung..putih orangnya..adik aku tanya la "kak, nape...kereta rosak ke? dia jawab " aah.... adik aku pun kuar kereta dan g tgk.. dia pun cakap " ooo...temperature tinggi ni...., kak nak balik mana? workshop pun mana ada....esok je la akak...saya tumpangkan akak..akak nak g mana? dia jawab..tapi xpandang..."nak g depan tu jee...jadi adik aku pun bgtau.." meh saya hantar je la...

Bila masuk kereta..tetiba semerbak bau wangi...terusss dup dap..dup dap..lain mcm ni....kata adik aku dalam hati...berdebar2.....baru dia rasa....lain ni..lain ni...diammmm seribu bahasa....xbercakap....dalam hati zikir...ayat kursi semua baca...bila melepasi rantau abang...rumah penginapan yang mcm terbiar....tetiba...tgk..benda di sebelah tu dah hilang secara tiba2.....mau x hijau biru muka pucat..nak pandang kiri kanan pun x berani...bila nak sampai rumah..dia x terus balik rumah..singgah mana2.....

Tapi dia ni xpernah serik...dulu masa belajar kat ikm pekan pun..mcm tu gak...suka balik malam2...naik motor pulak tu...pernah tgh bawak motor..tetiba nampak benda terbaring atas jalan...sebab terkejut....dia langgar je benda tu..tu dekat bukit bauk dungun...padahal xde apa pun....bawak motor berat....dan motor mati enjin betul2 kat kawasan kubur.....

Aku....mmg penakut....kalau aku la.....terusss pengsan...aku kena sekali pun kat highway tapah....tu pun masa tu aku xtahu dari mana ada keberanian...asalkan kita hormati antara sama lain okeyy....bolehh takkk kita cakap gitu.....huhuhuhu

4 ulasan:

~Aida@MommyAqilMedina~ berkata...

Isy seramnya kak ...aida yang baca ni pon terus meremang bulu roma..scary nya..berani betul adik akak tu..hehee

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Isyy... sebab tu la, teman tak berapa gemar balik tengah malam...

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Isyy... sebab tu la, teman tak berapa gemar balik tengah malam...

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Isyy... sebab tu la, teman tak berapa gemar balik tengah malam...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015