16 Januari 2014

Ragam

Salam...

Kisah  di wad........kdg stress berada di hospital berlakunya pelbagai peristiwa...

Kisahnya :

Seorang doktor perempuan muda datang ke arah seorang pesakit....kdg² doktor nak guna cara psikologi nak merawat pesakit....

Doktor : Assalamualaikum pakcik....pakcik hari ni mcm mana ? keadaan dan rasa bagaimana ?

Pesakit menjawab salam namun masih diam dan masam...

Doktor : Cerita la sikit pakcik keadaan  hari ni mcm mana?

Pakcik : Mung doktor kannnnnn.....aku dok tahu nok jawab guanee...semua sakit ....mung cek la sakit kat mana²....

Doktor muda tu pun berlalu pergi...sebab malu..dan berbual di kaunter menyuruh kawannya pula pergi...

Bukan mudah sebenarnya..melayan karenah setiap pesakit...ye la doktor terutama yg on call melalui masa yg panjang berada di hospital merawat pesakit..kdg letih juga...tapi demi tanggungjawab...nak senyum pun dah x tersenyum...

3 ulasan:

~MommyAqilMedina~ berkata...

Huhuhu..kesian jugak kan macam tu..kekadang aida selalu tengok doktor degil jugak..lepas pesakit cakap cenggitu terus dia cek thoroughly..lain-lain orang lain action nya kan..

Fiza Rahman berkata...

Sabar jer lah kat. Macam2 karenah pesakit nih.

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Itu lah cabaran petugas di hospital... Pesakit nie, macam-macam kerenahnya... dapat pesakit yang teruk... Sabor jer la jawabnya...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015