08 April 2014

Pagi Sabtu 5 April

Salam...

Semalam aku citer pasal g makan di Patin Place (Puchong)...kalau la blogger Izni bagitau awal² boleh belanja....hahahhaaa..tapi xpe...dah dapat makan patin hari tu..puas hatiiii dahh....okey...ni citer sebelum Patin Place (Puchong)..Sebelum nak g Aeon Big (mcm janggal pulak aku nak menaip Aeon Big ni coz selalu sebut carrefour)  Iyyan nak g jumpa dentist...mana ada keberanian xtahu...katanya gigi goyang²....alaaa....goyang sikit nak jumpa dentist...tapi husband aku cakap..xpe la...bagi pengalaman pada Iyyan....aku call klinik Dr. Chong...ambil no...18..baru jam 9 pagi..dah no. 18..senang..xpayah aku nak melangok dalam klinik...kalau klinik gigi mcm tu la...call je...ambil no dari rumah...lepas tu staff tu akan bagitau..sejam lagi call ke..datang jam 11 ke...jadi boleh la plan nak buat apa kan...tapi masa aku call tu.....walau no 18..dia kata datang sekarang la....sebab ramai belum datang..

So aku ni...cepat² breakfast....bagitau bibik cepat siap...sebab aku kalau keluar..mmg ajak dia..tapi tgk apa nak majlis..kalau setakat g taman ke...g shopping ke...walau dia xnak..aku ajak jugakkk..dah 5 hari berkurung dalam rumah....bibik misna ni species x suka keluar berjalan..xsuka bergayut..xsuka bercakap....aku paksa juga dia keluar..bercakap...kalau laki aku outstation..aku suh dia tido jam 11 malam...selepas aku tido....kejam x aku....hahahhaha..dulu laki aku stress je...sebab  bila dia tanya..xde response....diam...dah aku pulak kena ajar cara² berkomunikasi....hehehheheh..

But now alhamdulillah.......selalu perang dengan Iyyan je la...ada maid ni xboleh nak kata itu..ini....tu xboleh..ni xboleh...hanya majikan yg kenal maid dia..dan tahu cara bagaimana nak menghadapi..tekanan ..kdg orang nampak mcm cara tu xkena..cara ni xkena.....sebab maid ni dari latar belakang berbeza...so..xboleh la nak salahkan majikan..

Ok....so....balik pada citer asal..dah sudah breakfast..terus g klinik..

Klinik ni dekat Bandar Puchong Jaya sebelah shell....kat situ sabtu payah parking...sebab ada pasar pagi kat situ...dah la hujan pagi tu....sampai²...aikkk ramai pulak orang...so kena tunggu jugak..nurse tu bagitau..g la mana² dulu....mmmm..fikir²..xpe la...Puchong tahu la jem mcm mana kan...tu aku cakap..xpe la..aku dengan bibik g pasar pagi..husband dengan Iyyan tunggu je kat klinik...kot ada apa² nak beli...sebab limau nipis dah habis kat rumah....sekaliiii..harga 1kg limau nipis RM15....amboiiiiiii..mencekikkk.....last sekali g pasar borong RM4.50 je....bezaaaaaaaa bukan main....so..aku xbeli la...

 
Nampak x...dua² budak ni dah boring dah....mcm² aksi dia buat..adoyaiii..menahan je la..sampai Iyyan jumpa doktor...semuanya ok....so...kita gerak ke Puchong Utama....


Ni hari sabtu depan ioi mall....jemm jugak....puchong ni xtahu bila xjem...kata orang alah bisa tegal biasa...maybe sebab hujan kot...dan ada lori rosak kat depan tu....

Dan...aku tertanya juga..kenapa la nak g Aeon....g shopping ni..nak cari barang apa??....rupanyaaaa dia nak cari penimbang....nak timbang...berapa berat...selalu buat exercise xtahu brape turun...ahakssss....sabo je la....aku kata..xleh cari ke kat tesco ke giant ke...dia kata dah cari xjumpa...kawannya suggest g Carrefour...so...mana lagi....Aeon laa kan....so..nak cari penimbang je la ni.....

Dah sampai tu...aku rasa ok juga shopping kat sini....sebab aku dekat dengan giant kinrara dan tesco pusat bandar puchong...mmg jarang g tmpat lain...kalau nak g giant bandar puteri pun xnak..sebab parking bayar...nak free kena g cop bagai..xkuasa aku..lepas tu susun atur barang mcm sempit...amboiii..banyak komplen.....kena la fikir....aku bawak 2 hero aktif....aku teringat kes anak jue kakak aku....dia ada 3 anak lelaki....sekali g kat mana ntah..replika syampu yg tinggi tu runtuh sebab anak dia....lepas tu fobia.....aku lagi la teringat²..kan tetiba buat replika tinggi tu runtuh dan runtuh pulak sebab anak aku...dan² aku pengsan kat situ....


Ni pic aku ambil selepas balik rumah..tapi mula² aku xnak jadi ahli...kalau aku teman kawan² ke alamanda aku pinjam kad diaorg je...sebab mmg aku xpegi shopping pun kat Aeon.....tapi....bila sampai kat sana...beza harga ahli dengan bukan...banyak la jugak..kalau RM1..kumpul²......aishhhh.....xleh jadi ni...g customer service counter..jadi ahli....free....xde nak kena renew²....dah xkan nak tolak....kalau bayar...aku mungkin x kot...ni sah² free....konfem aku isi terus.....ni nak beli penimbang je ni...tapi dah jadi benda lain pulaknyaa....nafsu....mudah tertarik dengan penawaran...

Mula² masuk mamypoko promosi.....sah² masuk dulu....padahal pampers kat rumah ada lagi..tapi sebab murah..aku xpilih jenama..tapi aku pilih yang ada diskaun...time promosi aku beli terus....sebelum ni drypers...dan nak selamat ayyil kena duk dalam troli...beg kena bawak..standby..sebab faham sangat dah...nak beli 1 item...konfem jadi berpuluh item....


Tgk Iyyan ni....sesuka hati dia je....ni aku takut.....kalau ruang luas...ok la...laki aku cakap..kat budak²..pilih la toy..papa belanja..1 benda sebulan.....boleh pilih....apa lagiiiii....sukaaa la budak² ni...



Tgk..kecik² dah pandai....nak pilih Toyota..mama kau pun pakai proton je nak....ko nak Toyota Camry...harga RM57.++ pulak tu.....aku rasa mahal sangat..aku cakap dengan husband..."abang suruh sangat diaorg pilih....demand".....tapi ayyil ni senang sikit la nak pujuk.....lagipun kesian dia...anak no.2 selalu mengalah kan...so...aku pujuk²...dia nak lori ni...ok laa...


Nasib RM15.++....ok la lagi....si abang Iyyan pulak....nak pilih bekal air....


Iyyan ni memilih...makan memilih...pakaian memilih..semua memilih...nasib Ayyil kena terima apa yg abg dia xnak...baju yang aku beli..xberkenan..konfem dia xpakai....simpan ke ayyil la...kalau girl..xtahu la...

Last²....tadaaaa......ini yang dia pilih..

Iyyan ni ....baju...seluar..selipar....bekas air semuanya ben 10......

Dah setel sini...saja nak g tgk harga limau nipis lagi...tadi kat pasar RM15.....tgk²...harga kat sini RM13...

Konfem xbeli la lagi...harga tgh naik......so..kitaorg pun terus ke kaunter..nak bayar..

Sekali beli....barang kering...RM260.....dan barang dalam trolinya...hanyalah sebanyak ini...


Bila tgk semula...xde pun penimbang.......so...moral of the story....hehehehhehehhehe.....aku taip panjang sangat dah....

3 ulasan:

Fiza Rahman berkata...

Sukalah anak2 papa belanja...hehehe...

Skang klo beli brg memang fitam bila tgk harga. Skit jer pon dah beratus2.

norhidana berkata...

bz sungguh hari tuh ek.... itulah selalu kalu nk supink mmg dana bt note skit supaya beli ikut senarai je... kalu tidak ntah hapa2 di beli nyer

AisNy berkata...

Kalau nak belanja teman... roger la awal-awal... kikikiki

Tak tau la kerajaan PH nie mampu ke idok mengawal harga barang keperluan tu... sebelum berkuasa... macam-macam janji... harap-harap, janji-janji tidak di capati lagi seperti kerajaan dulu...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015