14 April 2014

Ori vs Fake

Salam....
Last week semua orang bising pasal tudung....mcm aku ..apa jua jenis  tudung pakai...kecuali shawl..hari tertentu je aku pakai..sebab nak melilit..aku xpandai..kadang cantik depan..belakang..singkat..kalau pakai bawal atau tudung awning...dalam seminit mmg dah siap..kalau shawl..aku ambil 5 minit...sebab tu aku pakai bawal..aku pakai senget ke..aku xpeduli dah...senget itu seni..boleh ke?hahahhaha

Atas orang.....terpulang minat fesyen jenis mcm mana...aku jenis xpandai sangat nak berfesyen..mmm kena tengok kemampuan juga.....bertudung melilit ke...tapi aku nak citer ni..adalah kisah benar....seorang kawan...yang tidak bertudung...tetapi bila tudung yang awning berjenama dikeluarkan..tetiba dia tertarik dan secara tiba² dia mula bertudung...kerana dia memang betul² minat dengan corak dan sebagainya....alhamdulillah selepas itu dia mula bertudung...itu positif...tapi negatif....aku xnak huraikan..sebab bila memikirkan yang negatif..yang positif tenggelam..lepas tu mula aura² negatif menular diminda...

Semua orang berbisnes memerlukan hati yang cekal dan kuat...bukan mudah sebenarnya....dari konteks kesemuanya...aku pandang dua² dari segi cabaran..sedia menerima dan memberi kritikan...sebenarnya mudah kita memberi kritikan....tapi nak menerima..sanggup kah kita...tapi orang yang berani itulah orang yang berjaya satu hari nanti...permulaan yang sukar dan payah..

Rezeki Allah dah tentukan..jika bukan milik kita..kalau kita cuba mcm mana sekalipun....kalau itu bukan rezeki kita tetap bukan milik kita...Allah masih mahu menguji kita kerana tahap kesabaran kita..walaupun kadang² ia rapuh...tak mengapa....jatuh dan bangun dalam perniagaan itu lumrah..ambil yang positif..

kecik je pic..sebab nampak gemuk....hahahah
Dua² pun aku pakai...aku beli yang fake dulu..kemudian aku beli yang ori...sebab terdetik dihati..nak tgk kualiti semua.....baru aku nilai....so..lepas ni aku nak beli....aku tahulah nak beli mana yang terbaik....bawal je la...sebab kalau aku xminat..ramai yang minat...citarasa masing² berbeza...

3 ulasan:

norhidana berkata...

sama lebih kurang je, org pun tak tau kite pakai yg ori ke fke kalu tak bgtau kn... dana pun sama mcm akak, ada yg ori n fake... kalu ckp bajet beli lah selai dua yg ori, agak2 takde duit beli yg fake... kata ikut kemampuan kan

NrlAidaHml berkata...

Hehee..mungkin feel dia bile pakai berbeza kot kan kak..sebab tengok dari luaran nampak lebih kurang..huhuhu..aida suka pakai shawl n awning lembut je..so Fareeda mmg terkeluar dari list...hehee

AisNy berkata...

Ori or fake... Terpulang kepada keselesaan kita... Biasanya, kita bersandarkan kepada Ori dan kualitinya, then kita harganya pula. Kalau fake lebih selesa dan sesuai dengan kita, why not...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015