10 April 2014

Niat ada..tapi tidak berjaya

Salam...

Today kan ada Karavan Tani kat depan Kompleks JPA ..Khamis minggu kedua...tp aku xturun...sebab aku selalu bekal lunch...kecuali friday aku xbekal..hujan sekejap lunch td...kemudian Ina..Bahagian Tatatertib call aku nak suh buat facial....hehehhee...patut semalam...tapi semalam aku g amik ubat ayah aku kat IJN...so..sure xsempat..nak balik dari KL to Putrajaya...penat okey drive masuk KL...aku ingat xjem lepas minta izin bos jam 9.30 pagi.....tapi susur Mex je dah sangkut depan RHB Tun Razak..aku sampai opis balik jam 1.10 petang..aku plan nak lunch dengan kawan opis hkl kat Istana Budaya..tapi ada ubat insulin...kena letak dalam peti ais...xtahan..so cancel...

Btw...td aku..amni..Intan..Anis dan Syam nak menderma darah..So..we all pun pegi la ke Blok C6....mula² mcm biasa...kena isi form dulu...cek berat semua..tekanan darah berapa...dalam hati ni..berdebar² gak..tapi...kalau asyik takut je....sampai  bila....so...nekad kan saja..

Baca dulu maklumat 


mula nak mengisi borang..
Intan semangat  isi borang
Intan dan aku penuh semangat mengisi borang....sekaliiiiiii...xlulusssss...Ntah la....tekanan darah aku tinggi tetiba..masa nak cek tu la.....aku rasa aku okey je....aku rest sekejap...kemudian cuba lagi...punnnnn xdapat..masih tinggiii...ni takut ke atau adakah faktor usia???

yeayy..amni 1st time...akhirnyaaa...
Amni...get ready nak menderma..happy bukan kemain...yer la....kalau kita sihat...kita boleh bantu orang yang memerlukan dengan cara menderma darah...bukan setakat wang ringgit saja untuk membantu...

Amni dan Anis.....rilekss jer...xsakitt pun katanya..syam..intan sembang kat belakang..syam xcukup berat....untung betul syam..dah la kurus....anak dah 2 tu...berat pun xcukup....

So...aku xdapat menderma..temankan orang pun jadi laaaa.....ambil semangatt..bg semangat...hehehhehe


So...Amni dan Anis dapat la goodie bag..hehhehehhe...yg xberjaya menderma....xde rezeki..xmengapa...next..kita cuba lagi....

Syukur....bukan goodie bag sebenarnya yg utama...yg paling penting..happy dapat membantu......bagi orang yang beratus kali derma darah.. tahniah dan syabas ..Amni happy sebab selalu nak g derma..berat xcukup la...xcukup zat besi la...tu dulu²..now dah dapat realisasikan niatnya....Alhamdulillah

2 ulasan:

AisNy berkata...

Hehehehehe... bersemangatnya... teman setakat nie tak pernah lagi derma darah... :d

norhidana berkata...

yg penting niat, kalu nk derma pun tp mudarat pd diri kite bahaya jgk kan... sbb tu mereka cek semuanya...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015