17 April 2014

Harapkan Yang Terbaik

Salam...

Kadang kita bekerja, tanpa disedari ada kata² atau perbuatan orang yang mungkin menguris perasaan hati kita...tapi...tergamakkah kita....untuk membalasnya satu hari nanti? membenci sehingga membawa perbuatan kita menjatuhkannya sehingga pada masa itu perbuatan kita yang lebih melukai orang yang pernah kita dilukakan....

Aku pun manusia biasa....tapi tak terfikir di hati aku..orang yang pernah menyakiti aku itu...akan aku balas satu hari nanti.....sebab kita kena tgk.....muhasabah diri...takut orang yang paling kita benci itulah yang akan menjadi orang yang paling penting atau setidaknya...orang itu membantu kita dikemudian hari.....

Aku sungguh simpati dengan nasib seorang....betul la..jika benar² membencinya pun jangan sampai dilakukan sebegitu...mcm tak de langsung kebaikan.....tiada jasa langsung.....kena ingat..hidup ibarat roda..kadang di atas..kadang di bawah...bila sudah berada di atas..kena pandang juga rumput di bumi...

Aku  doakan yang terbaik buatnya..semoga dia terus berjaya....tak mengapa hatinya dilukai atau terluka....orang yang membencinya bertepuk tangan...bersenyum lebar...tapi hikmahNYA.....tetap ada....kita akan kenal..siapa kawan..siapa lawan...saat susah dan senang...

ok....tukar topik...aku nak balik Dungun 1 mei ni..husband nak try pengalaman candat sotong la pulak 16 mei...sapa ada pengalaman tu..mcm mana..best ke.? aku ni penakut...nak naik bot ke tengah laut lagi tu..kemudian mei ni jugak...dia  nak hadir mesyuarat di Indonesia.ajak aku bercuti selepas habis tugas rasminya...aku takut lagi nak naik flight...semua kerana perasaan takut...sampaikan husband aku cakap..tu takut..ni takut....amboi..kemain..mengutuk aku....aku ingat masa bersalin Iyyan....dia yang terlebih takut dari aku....xpayah nak mengata orang sangat la kann....

2 ulasan:

~MommyAqilMedina~ berkata...

hehee..kelakarlah akak ni..bestnya nak mencadat sotong..seronok tau kak..pergilah..naik flight tu,xde ape lah..naik je..ajal dan maut di tangan Allah kan..Berdoa yang baik-baik je k..Semoga kawan akak lebih tabah dan kuat dalam mengahdapai hari0hari yang mendatang..AMin!!

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Kalau tak mabuk laut OK la... Tapi apa2 hal pun, pakai la safety jaket tu...

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015