06 Februari 2014

Internet Ding Dong

Salam...

Internet rumah ntah apa masalah...dah tukar modem baru...pun masalah...2 x call maxis...harap cepat laa....ok..mcm aku x tgk tv xpe sangat....ada radio pun dah ok...sekarang internet pulak keutamaan..kdg berebut dengan anak..bukan apa..sebab ayyil nak tgk youtube lagu untuk kanak²...aku pulak sibuk nak BW..yer aku suka baca kisah orang..menyibuk jee aku ni..hahaha....kdg kat opis dah baca sambil² bekerja...mana yg x update..time ni aku buka lagi sekali..xkira la masa mana...sebab paling awal sebelum 5.30 ptg..mmg dah terpacak kat rumah...


Begini la ayyil setiap kali balik....menanti penuh sabar.....kdg panjat sampai atas...dah nama boy...kdg berperang dengan iyyan...rumah jiran kiri kanan...sunyi je....tapi rumah aku bising x berhenti....bila sunyi pulak..jiran tegur...mana anak hari ni....xde dengar suara pun.......hehhehee...

Bila balik...lepak²...nak g taman pun...dekat² je....walaupun aku suka g taman bukit jalil....tapi aku xsuka harung jem...baik aku g joging dari naik kereta...kat situ jem pun bukan tahap² biasa.....tapi luarrrrr biasaa jem...mcm husband aku mmg lalu jalan tu..siap boleh tgk satu siri drama dalam kereta....nak melepasi tpm bukan 10 minit dari stadium tu....kdg 20 minit - 30 minit...sekarang baru dia faham kenapa aku suka masuk awal ke opis masa keje kat kl..sebab xnak jem  jalan tun razak....xnak jem  bukit jalil nak melepasi tpm..nak parking kereta mudah dalam hkl...kdg naik tren aku xnak bersesak²...sebab bila sesak dengan orang...aku jadi batuk x berhenti....penyakit apa xtahu...gatal tekak...

Tapi..bila sampai rumah...aku jadi malas pun ada juga....

Main basikal dalam pagar dah....Kesian wira aku tu...cat dah pudar.. aku nak cat semula kereta wira aku tu...tgh cari quotation...baru 1 dapat... ada waranti 3 tahun.... nak cari 3 quotation...ok la..ada kerjo....aku nak bgtau pasal internet je td....dah panjang pula citernya....

4 ulasan:

cheqna berkata...

blog cheqna suka baca tak??hihihi

lieyalatif berkata...

tu le norey...budak2 ni kalo dah lame dok umah boleh meroyan gak ...hahahaahah...comel jek tgk anak bujang tu panjat grill pintu....

NrlAidaHml berkata...

hehee..seronok je baca akak berceloteh..Ayyil tu memang boboy boy kan..panjat memanjt tu perkara biasa..hehee..tapi dulu aida keja TPM memang hazab..nak balik awal,memang tak dapat..so terpaksa jugak hadap jem tu..hehee

AisNy berkata...

Jom pasang UniFi...😎

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015