17 Februari 2014

Selamat pengantin baru Aqilah & Lan

Salam...
Selamat menjalankan tugas.....kebizian melanda last week..weekend pun penuh dengan program...rasanya mcm bekerja 7 hari seminggu...huhuhuh...boleh gantung kuali last weekend...start jumaat mlm..sabtu..dan ahad..semua makan kenduri....hehhehe

Kita mulakan dengan citer lama dulu..1 Feb..kenduri anak sepupu di Dungun Terengganu..Kira cucu sulung makcik aku...Aqilah....bertemu jodoh dengan orang Klang....senang..dekat nak mengantor. Majlis akad nikah 31 Januari jam 9 malam...tetapi hp aku biasa la..kalau balik kg...dah jadi hak milik Iyyan..lagipun aku sibuk kat dapur.....sambil menolong...sambil bergosip..hahhahaa....biasa la...berjumpa sekali sekala....so mlm majlis akad nikah tu..xde la pic..ada satu je...Esoknya baru nak bergambar....gambar banyak dalam camera...xdan nak transfer..so ambik kat hp..lagi cepat...hehhe

Selamat Pengantin Baru Aqilah & Lan

Murah rezeki korang...wahhhh silap² dapat cucu tahun ni juga dan aku bergelar nenek...Ameen.....

Mcm biasa kalau nak bergambar..mmg xkan cukup...ada je yg xde..ni family akak aku...Jue....kat photobooth la biasanya akan jadi menarik perhatian orang untuk bergambar...aku dulu mana ada benda² ni semua.......akan datang xtahu pulak mcm mana..


Mcm biasa,,,,pengantin lama.....pun kena ada....anak² ntah ke mana....

 
Ni..gambar adik lelaki aku mat..wifenya dalam pantang...ni la...gambar satu² nya malam masa majlis akad nikah...yg sempat aku snap...


Jue nak bergambar seorang...masa ni datang la..anak aku...nak bergambar..hehheheh xpe la Cik Jue....redha je la...

terselit mak sedara pengantin merangkap sepupu aku....
Kenduri sekarang dah ramai guna khidmat catering.....so xde la penat sangat nak memasak gulai bagai semua....semua main tunjuk hujung jari..pilih je..pelamin itu..pelamin ni...tapi pendapat aku la..kalau kenduri ni....kita boleh bajet sebenarnya....tapi terus terang cakap...fikir tentang bajet mmg xkan cukup sentiasa....pelamin dan sewa meja kerusi...pun dalam RM6K....tu belum makanan....yg lain²..goodies bag semua...

Tapi jika buat ikut kemampuan...InsyaAllah....memudahkan bagi yang ingin mendirikan masjid....mcm ada seorang hamba Allah yang terdekat dengan aku...terkejut nak pengsan..hantaran RM50K...kemudian syaratnya kena duduk dengan family perempuan selepas kawin...aku xtahu cakap...bersyarat²....kita ni niat apa sebenarnya..tapi tu hak dia.kalau lelaki sanggup ..xmengapa..dia yg nak kawin kan..........namun bukan jodohnya barangkali...sebab isteri wajib ikut kata suami selepas berkahwin..xkan suami nak kena ikut kata mertua...jadinya semoga masing² dipertemukan dengan yg sesuai..InsyaAllah...

3 ulasan:

NrlAidaHml berkata...

Amboi hantaran sampai 50k..kayanya pengantin laki tu..kalau dah mampu apa salahnya kan kak..kita hanya doakan yang baik-baik je kan..hehee..tapi pengantin lama pon sweet sangaaatt..hehee..anak-anak pon nampak happy je..dapat jumpa sedara mara,memang syok kan..

eMMe berkata...

sempat bergambar pengantin lama.. best kan... posing2... anak norey dah besar2, mak paknye leh la posing sakan... hehehe...

MISS DIVA berkata...

i dah lama jadi nenek kak. hehehe

Copyright to T' RAI IYYAN n AYYILL
Designed by UMIESUEstudio 2015